Seminario de Astrofísica: Martes 18 de Abril, 13:00

04/18/2017 - 10:30

Tenemos el agrado de invitarlos a un nuevo seminario de altas energías. En esta oportunidad nos visita el Dr. Manuel Meyer (Universidad Stanford) quien nos hablará sobre astrofísica y física de partículas que se puede estudiar a partir del experimento CTA (Cherenkov Telescope Array) que se construirá en Chile en los próximos años.

Titulado

"Probing Fundamental Physics and Cosmology with the Cherenkov Telescope Array"
Dr. Manuel Meyer
Universidad Stanford

The future Cherenkov Telescope Array (CTA) will detect gamma rays with energies between 20 GeV and 300 TeV with an unprecedented sensitivity, spectral and spatial resolution. CTA will be perfectly suited to address a wide range of science topics ranging from particle acceleration in a plenitude of astrophysical environments to the study of fundamental physics. In this talk, I will give an overview over the CTA instrument and its capabilities. In particular, I will focus on the study of gamma-ray propagation over cosmological distances. Effects on gamma-ray propagation include the absorption on background radiation fields, electro-magnetic cascades that probe intergalactic fields, and more exotic scenarios like the oscillation into axion-like particles (ALPs). In addition to these dark matter candidates I will also discuss the prospects of CTA to search for dark matter annihilation signals in the direction of the Galactic Center.

Martes 18 de Abril, a las 13:00
Sala Seminarios, 3er piso